چرا باید تمام کسب‌کارها به بازاریابی ویدیویی روی آورند؟

بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود.

ویدئو مارکتینگ و موشن گرافی آتش سافت

ویدئو مارکتینگ و موشن گرافی آتش سافت

چندوچون ویدئو مارکتینگ را از راهبردها گرفته تا فروش بررسی کرده­‌ایم و هوشمندانه­‌ترین روش‌هایی را که سال آینده باید مدنظر قرار دهید مشخص کرده­‌ایم. ولی باید بدانید که این روش‌ها فقط درباره­‌ی تکنوبوژی ویدئو، افکت­‌ها یا انیمیشن‌ها نیستند. این روش‌ها تغییرات واقعی در صنعت بازاریابی ویدئویی هستند که به شما کمک می‌کنند ذائقه مخاطب خود را بشناسید و متوجه شوید که ویدئوها چگونه می­‌توانند سرمایه­‌ی شما را بازگردانند.

 در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم یک یا چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • معرفی کلی یک کسب و کار.
  • معرفی محصول و نحوه استفاده از آن.
  • نکات آموزشی در استفاده از یک ابزار.
  • نکاتی در مورد تعمیر یک محصول.
  • آموزش یک مبحث.
  • معرفی یک گروه که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

حال چرا حتما باید از ویدئو برای معرفی استفاده کنیم:

  • مشتریان از شما انتظار محتوای ویدئویی خواهند داشت
  • ویدئو نقش بزرگی در روابط عمومی خواهد داشت
  • مدیریت بحران و ویدئو
  • کیفیت ویدئو از کمیت آن مهم‌تر است
  • سهم ویدئو از محتوای مارکتینگ بیشتر خواهد شد
  • تدوین یک راهبرد برای ساخت ویدئو، اولویت بسیاری از برندها خواهد شد
  • ویدئوهای فرایند فروش در اولویت خواهند بود
  •  مسئولین فروش و متصدیان روابط عمومی از ویدئوهای شخصی بیشتر استفاده خواهند کرد
  • رشد سریع­‌تر هدف­گذاری ویدئویی
  • تست چندبخشی برای ویدئوها افزایش خواهد یافت
  • ویدئوهای جذاب افزایش خواهند یافت
  •  ویدئوهای طولانی­‌تر ارزشمندتر خواهند بود (اگر به‌خوبی ساخته‌وپرداخته شده باشند)
  • قصه­‌گویی بسیار مهم است
  • ویدئوهای خاص برای پلتفرم‌­های مختلف
  • فیس­بوک ویدئو را اولویت قرار خواهد داد
  • ویدئوهای بی­‌صدای بیشتری طراحی خواهند شد
  • تعداد ویدئوهای کاربردیِ «چگونه فلان کار را انجام بدهیم» بیشتر خواهد شد
  • ویدئو در ایمیل

نتیجه­‌گیری

ویدئو در حال تسخیر بازاریابی دیجیتالی است. مشتریان توقع دیدن آن را دارند، شبکه­‌های اجتماعی برپایه آن جلو میروند و تجارت‌های کوچک و بزرگ از آن برای دست یافتن به نتایج واقعی و قابل‌اندازه‌گیری استفاده می­‌کنند.

اما مانند هر روش دیگری که دیده­‌ایم، پیشگام بودن اهمیت بالایی دارد و بایستی قبل از کهنه شدن آن به فکر به‌­روز کردن آن باشید. به‌عبارت‌دیگر اگر تابه‌حال راهبرد ویدئویی خود را تعیین نکرده‌­اید الان وقتش است!

منبع wirebuzz