5 راز موفقیت در ویدیو مارکتینگ

به نظرم اگر بخواهیم فقط آمار بدهیم و اعلام کنیم که بازاریابی ویدیو این مهم است و می‌تواند فلان کند و شرکت را به سمت قله‌های موفقیت برساند، مطمئناً بدون ارائه راهکار هیچ سودی نخواهد داشت و احتمالاً خسته کننده نیز می‌شود. با توجه به سابقه فعالیت مدیروب در حوزه مارکتینگ، 5 نکته حیاتی و در واقع پنج راز بزرگ برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ را پیدا کرده‌ایم که توجه به آنها بدون شک موفقیت شما را تضمین می‌کند:

1. فیلم خود را بر اساس یک داستان بسازید، نه برای فروش!

به چند تا از فروشگاه‌های اینترنتی ایران سر بزنید، می‌بینید که فضای فروشگاهی و تجاری آنها تا چه اندازه آزاردهنده و سخت است. در حقیقت کاربران اینترنتی از بس با پیام‌های تبلیغاتی، ایمیل‌های اسپم، اس ام اس های تبلیغاتی و بنرهای تبلیغاتی مواجه شدند که ظرفیت تحمل یک ویدیوی تبلیغاتی را دیگر ندارند. پس اگر می‌خواهید برای معرفی کسب و کار خود یک ویدیو بسازید، در وهله اول اجازه ندهید که برند تجاری شما مرد وسط میدان باشد! سعی کنید برند خود را با ظرافت خاصی در گوشه‌های مختلف ویدیو قرار دهید و حتی به صورت غیرمستقیم به آن اشاره کنید. به سراغ نیاز مصرف‌کنندگان و خواسته‌های پنهان آنها بروید، فیلم‌های احساسی بسازید، روش‌های مختلف برای جذب مشتری به کار ببرید و در نهایت آدرس اینترنتی کسب و کار خود را در انتهای ویدیو قرار دهید.

2. قانون 10 ثانیه را فراموش نکنید!

یک پنجم بینندگان فیلم‌های ویدیویی در 10 ثانیه اول تصمیم می‌گیرند که ببینند یا نبینند. این یعنی 10 ثانیه اول فیلم برای جذب مشتری بسیار مهم است. سعی کنید کنجکاوی مخاطب خود را برانگیزید و این سؤال را برای آنها به وجود بیاورید که «چرا باید این فیلم را ببینم». اگر در این گام موفق باشید، شما یک بازاریاب ویدیویی موفق خواهید شد.

3. لطفاً خسته‌کننده نباشید!

 بدترین کاری که در جریان تولید ویدیو تبلیغاتی می‌توانید انجام دهید، تولید فیلم‌های خسته کننده و پیچیده است. پس چه کار کنیم؟ مخاطبان ما چه چیزی می‌خواهند؟ در واقع مخاطبان اینترنتی دوست دارند بخندند، آن‌ها می‌خواهند احساس سبک بودن و غیر واقعی داشته باشند، آن‌ها می‌خواهند از دنیای واقعی فاصله بگیرند و چیزهایی را تجربه کنند که در دنیای واقعی برای آنها امکان پذیر نیست. پس بیش از حد خود را جدی نگیرید و سعی کنید از مایه طنز در بازاریابی ویدیویی خود استفاده کنید.

4. تگ کنید، برچسب بزنید، برای جستجو بهینه سازی کنید!

برگشتیم به بحث سئو! تاکتیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما در موتورهای جستجو آسان‌تر دیده می‌شوند. برگردید و مطالعه خود را در مورد سئو و بهینه سازی مطالب و محتوا کامل کنید. ببینید که انتخاب دامنه برای فیلم باید به چه صورت باشد و اگر می‌خواهید از پنل سایت‌های معروف مانند یوتیوب یا آپارات استفاده کنید، روش کار شما به چه صورت باید باشد. از تگ کردن زیاد فیلم خود نترسید و راهکارهای مختلفی به کار ببرید تا به گوگل نشان دهید که این فیلم در چه زمینه‌ای است. راستی از قرار دادن سایت مپ غافل نشوید، زیرا ربات‌های گوگل با استفاده از این ابزارها می‌توانند مطالب را پیدا کنند.

5. آموزش ببینید و خود را قوی‌تر کنید!

آیا می‌دانستید که 65 درصد از مخاطبان شما یادگیرندگان بصری هستند؟ یکی از قویترین روش‌هایی که می‌توانید برای بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، این است که مخاطبان خود را آموزش دهید. نکته بزرگ در این مورد این است که آموزش با روش‌های مختلفی قابل اجرا است و شما نیز می‌توانید سبک خود را داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به مشتریان خود در مورد نحوه استفاده از محصول و خدمات کسب و کار خود آموزش دهید و به آنها راهنمایی‌های مفیدی کنید. هر چه در حوزه خود قوی‌تر باشید، در ویدیو مارکتینگ هم موفق‌تر هستید.